Wednesday, August 1, 2012

31 http://azharbentongpahang.blogspot.com

TAZKIRAH masjid surau dilarang

tazkirah tv3 tu boleh pula

maklum la dapat iklan ribu2
si penyampai tu pun tak tentu buah butir

RUGI SANGAT MASJID RAMAI tapi tiada tazkirah

budak2 muda duduk bersembang di luar tak tarawih pun

lepas tu blah bila orang yg buat 8 pun keluar

BAS EXPRESS
kalau tak boleh nak separate penumpang lelaki wanita

mudahkan penumpang supaya boleh tukar seat untuk dapat duduk sebelah jantina sama

msg ini dituju kpd tokay bas express dan pengguna

SEMALAM TERTENGOK drama indon
nada cinta

aku pun tak faham la apa agenda depa ni
pelakon perempuan pakai skirt pendek

cerita plot bunuh orang
atau memfitnah orang

ni bulan puasa la oi

INDONESIA ramai kristian nama pelik
depa pula dominan
bahasa sama je dgn org islam

sampaikan muslimin indonesia terpaksa cari groups facebook malaysia yg khas utk orang islam

IKLAN AMBI PUR dah sebut raya
model wanitanya tak tutup aurat

kang kena boikott...... baru reti

duk tumpang raya
tapi tak hormat islam

PASAL AKU TULIS TEGUR KERAJAAN SELANGOR PROMOTE ATLET GIMNASTIK

DAH ko kenal ke aku macam ni la cara aku cakap

takyah nak ajar aku kaedah apa

dengar apa aku sound

got it? hari belia tu karang duk naik atas pentas orang2 yg disanjung diberi insentif padahal depa ni sepatutnya tidak dipromosikan

ADA 1 WARUNG tepi masjid tempat aku ni

pekerja dia budak perempuan tomboy 3 orang

tokey dia tak kesah apa

tapi aku kesian tengok budak2 tomboy tu
tah nak jadi apa nanti

AKU nak sound sikit kerajaan selangor
jangan beri galakan kepada atlet sukan gimnastik dan diving
sukan menayangkan tubuh

jangan beri insentif la

ni kang lagi ramai nak separuh telanjang
orang islam tuu

farah ann
nor rabitah
sedar la
camna nak sedar kalau kerajaan syok beri galakan

BERKENAAN MASALAH yang melanda masyarakat dan umat dalam negara ini

kalau kamu takde masa
atau tak tahu apa nak buat

maka kamu beri infaq pada parti islam
yang memperjuangkan islam
yang ada lajnah isu2 khas
yang ada ahli parlimen dan adun
yang ada pelbagai aktiviti dan program

u have $$$$ give it to fisabilillah

BERKENAAN ISU UMAT ISLAM di mana2

kau takde masa atau tahu cara nak bantu
maka kau beri la derma kepada ngo yg akan bantu depa

itu pun tak reti2 juga
payah la

BUKAN AKU DENGKI KO KAYA

tapi aku nak ko spend your wealth ke jalan kebaikan

aku boleh beri idea

contohnya kau lantik aku anjur kem motivasi remaja di kampung kau
atau anjur kelas tuisyen spm

ko ada banyak duit
ko takde masa atau reti mengajar
maka bayar la orang yg boleh

itu pun aku nak kena ajar


BUKAN NAK BANTAH TEKNOLOGI

TAPI NAK BANTAH TEKNOLOGI yang memberi kesan menjejaskan kesihatan keselamatan manusia

NAK TAKUT APA hang bukan kerja dgn umno atau kerajaan pun

saja je buat2 tak faham
bila orang kata kamu wajib sertai gerakan islam
beri infaq derma duit
beri masa dan tenaga

oh undi adalah rahsia
nak rahsia apa lagi
sokong parti islam terbuka

No comments:

Post a Comment