Sunday, September 4, 2011

perjuang ekonomi? itu bukan perjuangan utama

sambung leteran semalam ... ada yg meremehkan `anak muda pas sibuk berpolitik di UNIV tapi belajar tak pandai mana' ...aku dah jawab. kemudian dia kata sepatutnya kena tumpu pada ekonomi, sebab skrg ekonomi dikuasai kafir cina .....
ya aku setuju, ekonomi dikuasai org kafir. tapi siapa yang BERKUASA dan MENGAGIHKAN KEKAYAAN dan peluang2 supaya dibolot dan terus dikuasai oleh golongan tertentu? UMNO la tu woiii.

pemimpin UMNO kaya raya. adakah perjuangan $$$$ lebih tinggi dari perjuangan menegakkan Kalimah ALLAH?

Pejuang2 ISLAM ada fikrah dan kaedah , dan ikut Ulama'. bukan ekonomi yg diutamakan. bila ISLAM berkuasa, isu ekonomi, sosial, aqidah, akhlaq, akan ditangani dan diselesaikan satu persatu

dan lagi satu, PAS ada LAJNAH dan JABATAN khas. isu ekonomi negara banyak dikaji selidik oleh Dr Zulkifli AP K Selangor contohnya. manakala masalah peneroka, tanah, Felda (ekonomi la tu) ditangani oleh Mazlan Aliman, Lajnah Tanah.

so, adalah tidak tepat dan tidak wajar tiba2 muncul seorang yang berteriak2 `pejuang ISLAM mesti berjuang ekonomi' seolah2 itu persoalan utama dan asasi.

setiap pejuang dan penyokong ISLAM buatlah apa yg mampu, dalam bidang yang anda mahir dan mampu. jalan perjuangan utama tetap tidak berubah.

adalah mengelirukan bagi orang yg baru nak mengenal dan menyertai/menyokong perjuangan ISLAM, bila ada pula orang lain yang datang berkata `kamu kena perjuang ekonomi dulu' sebab `dikuasai kafir Cina'.

tak dinafikan bahawa ekonoomi dikuasai kafir. jadi PAS sebagai gerakan Islam ada jalan dan kaedah, utk ahli2 memberi sumbangan dan sokongan, ada Lajnah dan jabatan.

yg sibuk dgn `ekonomi' tu, adakah ia benar2 menyokong ekonomi org Islam? dengan membeli produk dan servis org Islam? mempromosikan?

No comments:

Post a Comment