Monday, August 22, 2011

kenang jasa pemimpin; tapi menentang kezaliman pemimpin

Afiq Radzuan selama ni kebajikan anda tidak dijaga kew?????? da yg kebulur kew?? jgn kita tk kenang jasa pemimpin.... kenangilah......jgn jd org yg tidak besyukur .. jgn kutuk org tp nilai diri sendiri dahulu.... jgn tunding menunding dan terus menghukum...

NEGARA BERKEBAJIKAN adalah sifat/ciri NEGARA ISLAM.

sekarang ni bukan negara berkebajikan, tetapi negara KOMERSIL : keperluan asasi meningkat kos, menjadi beban kpd org miskin. org miskin melarat dan terpaksa menerima bantuan dari GEREJA. Kesihatan pun kos rawatan yg berkualiti, mahal di hospital swasta. sepatutnya hospital kerajaan menyediakan rawatan yg berkualiti, percuma. BERSYUKUR dengan mentaati PERINTAH ALLAH. jgn main cakap mulut je bersyukur. Negara Malaysia ni gejala rasuah, penyelewengan, penindasan, kezaliman. kami tak tuding jari, kami mengatakan yg benar, bahawa UMNO/BN yg berkuasa, dgn kuasa itu mereka melakukan kezaliman dan kemungkaran.



jasa pemimpin spt Tun Razak, ya kita hargai. yg kita PERJUANGKAN ialah KEADILAN, menentang kezaliman, rasuah, seleweng, penindasan, segala bentuk kemungkaran yg dilakukan oleh UMNO/BN. bukan terus menghukum....tapi nak HUKUM SI PENZALIM, nanti UMNO/BN akan ditumbangkan, penjenayah yg sekarang ini akan diheret ke mahkamah dan dibicarakan. kes2 rasuah politik. kes2 penipuan spt skandal PKFZ dan rasuah ex MB Selangor, skrg sedag

kenang jasa pemimpin; tapi menentang kezaliman pemimpin. tun Razak memang berjasa. tapi ADAKAH itu memberi LESEN kepada NAJIB sbg PM dan Rosmah isterinya utk melakukan sesuka hati?


siapa kata takde org kebulur? tu yg minta bantuan dari gereja tu. KEBERKATAN dari ALLAH kalau kita melaksanakan semua perintahNya dan menjauhi laranganNya, dalam pentadbiran negara dan urusan kehidupan. bersyukur kerana ALLAH beri kamu aqal fikiran dan IMAN, ISLAM, dengan itu kamu dapat mengenal halal haram, dosa pahala, MEMILIH PEMIMPIN yg elok, menentang kemungkaran. ALLAH suruh kamu amar makruf nahi mungkar. kalau kamu berbuih mulut `syukur sukur syukur' je, tapi hati dan diri enggan melakukan apa yg ALLAH suruh, itu syukur dusta namanya.


http://www.facebook.com/photo.php?fbid=146944302057363&set=a.146944298724030.38389.146911248727335&type=1

No comments:

Post a Comment