Thursday, August 18, 2011

PAS memperjuangkan ISLAM dan isu universal, bukankah ISLAM yang menjadi RAHMAT kepada sekalian ALAM. menentang kezaliman, kemungkaran, penindasan ke atas manusia. jatuhkan UMNO/BN, perlukan juga peranan DAP dan PKR. kita sedia maklum depa tidak memperjuangkan ISLAM secara khusus, tapi depa juga berjuang menuntut hak, menentang kezaliman, ketidakadilan, RASUAH, penyelewengan. Akta ISA yg zalim itu juga ditentang. menahan tanpa bicara adalah haram oleh Islam. menentang rasuah, penipuan pilihanraya, pun .

"
Md Sabri 123 uji bakat,kamu semua mudah melatah ya,mu tengokla singapura kubor orang islam pun tak ada sebab cina memerintah. "


kenapa membuat spekulasi macam tu sekali? bincangkan ikut konteks la. jangan la nak buat andaian2 hebat. sekarang ni pun memang org kafir menguasai ekonomi. siapa punya angkara kalau tak UMNO/BN? lawan la UMNO/BN tu. kalau anda taknak sokong PAS (jadi ahli) pun takpe. tapi camana nak beri kerjasama secara formal dan sistematik? secara pakatan parti2 politik yg berusaha utk memenangi kerusi Parlimen dan DUN supaya boleh memerintah. bila memerintah nanti, kita sama2 la selesaikan ISU dan MASALAH yang disebabkan UMNO/BN.

ya perjuangkan ISLAM, melalui PAS. kita iktiraf perjuangan dan peranan PKR DAP PSM PRM yg menentang UMNO/BN [rejim taghut yg menyusahkan semua orang, bukan org Islam sahaja].

No comments:

Post a Comment