Tuesday, November 22, 2011

beza MAKI HAMUN dengan cakap keras

UMNO, boleh tak jangan buat zalim, jangan buat mungkar, errr silakan.... ehmmm oh tak boleh...mmm takpelah, saya nak cakap lemah lembek je eerrrrr....

PIRRAHHHHH aku nak cakap keras ke lembut ke, bukan MAKI HAMUN. reti tak beza MAKI HAMUN dengan cakap keras?

contoh: Dato Zaini, boleh tak pulangkan balik duit orang beli kedai/rumah; atau boleh tak tolong siapkan elok2 dan beri CF? tak boleh, hmmm takpe, kami tunggu ya....datang la rumah ya, err masjid ada kuliah.... hahahaaha aku PERLI la SIAPA YANG TERASA TU ...... *note : Dato Zaini ni `org kuat UMNO Bentong, projek Bentong PRima terbengkalai sekian lama; org dah berhutang tapi takleh berniaga'.


PEKIDA boleh tak jangan pukul orang....oooo takleh? samseng? ok takpe, sori ya saya menegur, jangan lak pukul saya ...... HAHAHAA aku perli ...... KALAU NAK TEGUR SAMSENG kena dgn cara samseng.



ustaz yg slow je....boring la. aku suka kuliah ustaz2 yg power, beri faham dan jelas. ustaz yg hanya cerita pasal bab taharah je, bila nak cerita pasal Daulah pasal Hudud


‎*point aku hari ni ialah : memang aku suka `maki hamun' .... tapi biasa la, apa nak halang lak cara aku? org cakap elok2, dilabelkan maki hamun. oh yg label org maki hamun tu, ada ke buat kerja mcm aku? nak sebok kata `jangan la maki hamun'....tapi dia sendiri tak buat apa....duk biar je org menjaja fitnah dan kebohongan, atau mempertahankan kebatilan.


jenis yg tak berani nak straight to point, nak `face the opponents', tapi nak sebok nak ajar org.....


aku ni ONLINE hanya 2 jam sehari je. sebelah malam pun 1/2 jam je. time tu la nak cari bahan kuliah, time tu la nak post benda2 penting.


kotnya, FACEBOOK ni hanya nak cerita hang makan apa pagi tadi, hang solat kat mana tadi, hang kuliah ustaz apa tadi; hang main apa kat mana dengan siapa tadi; benda2 peribadi yg tak penting pun. ini secara umum je.


org yg `komplen kata aku makihamun' tu berani ke nak bersemuka dgn org2 berkuasa.....atau berhujjah dgn puak2 pencacai ni. atau explain beri penerangan yg jelas kpd org yg memang jelas jahil dan ikut jalan batil. cakap banyak dikata aku `maki hamun' .... eh aku punya style, kalau hang takleh terima, takpelah, dont follow/subscribe aku...tak pernah support lak bila aku `fight' dgn puak2 tu....contoh dulu aku berdebat dgn Moh Suffian. merapu2 je dia, sampai tahap memfitnah lak gerakan Islam menyokong Syaih la Khawarij la.


biarlah ada yang cedera parah di telinga, atau yg naik darah kerana aku `maki hamun' ..... hahahaha

lepas ni aku taknak dah `maki hamun' ..... nak cakap lembek lembek je.

cakap `lemah lembut' ada dia peduli? Dato Zaini apa peduli , org cakap keras pun dia dah kaya, kalau kita langsung tak berani nak cakap? lagi berani la pemimpin UMNO nak buat jahat...silap2 tanah rumah hang kena rampas, anak dara hang kena rogol, etc.

No comments:

Post a Comment