Wednesday, November 23, 2011

suruh aku `berlemah lembut'

orang yang suruh aku `berlemah lembut' tu.... ada ke aktif menulis isu2 relevan dgn masalah umat? ada ke interpersonal dgn manusia [in real life].....ada ke buat kerja sukarelawan, samada utk parti, atau utk maslahat umat? ada ke sanggup tidur atas lantai dan kena marah dgn orang yg nak dibantu? ... ada berani nak mengadap pimpinan2 UMNO tempatan ....ada berani ke nak berhujjah dan nasihat dgn samseng2 kepala keras di tempat anda? eh aku tau la ..... aku tulis dlm Facebook ni, 2 jam sehari je...... 22jam lagi di luar sana


ada ke kena cerca dgn org2 yg tak faham dan tak nampak jasa dan kebaikan yg hang buat? ada ke kena perlekeh dgn org yg dia sendiri lekeh....ada ke sanggup berjaga malam study / keluar duit beli buku2 dan sebarkan risalah cetak/online ...... aku bukan nak ungkit2 `jasa' aku dah banyak...... aku nak mintak org yg `tak suka cara aku' supaya just shut up and do your part, UNDERSTAND or not?


ada ke pernah berkawan dgn org non Muslims selain drp atas kepentingan komersil.....maksud aku, hang kenal dgn reputasi . pi ajak minum sembang.... lagi kena keluar duit ye tak, belanja minum orang


sanggup ke berhabis duit minyak dan tol [dulu aku duduk Penang kalau turun KL rm50+40+10] beratus2 ringgit duit habis nak turun KL utk menghadiri program2 parti dan Islam.... ke duduk depan komputer je


tu belum masuk SAMAN polis trafik beratus2 ....saman parking, semata2 nak pergi buat kerja ISLAM.

eh kalau nak sembang pandai, tak payah la...nak suruh aku `lemah lembut' apa barang......

No comments:

Post a Comment