Sunday, November 20, 2011

MENAFIKAN ORANG LAIN yang hidup susah dan derita

Jam*****tak payah nak baca akhbar atau fb,buka mata tengok sekeliling,penindasan apa yg dilakukan...yg elok kita ikut,yg tak elok kenapa nak ikut.......

PENINDASAN yg nyata, anda tak nampak, tapi JANGAN NAFIKAN wujudnya penindasan penderitaan penganiayaan. contohnya FELDA ANIAYA PENEROKA, tempat ko takde peneroka ke? YANG ELOK KITA IKUT.....IKUT DENGAN ILMU, bukan dengan sangkaan dan jahil. pi ikut pimpinan UMNO yg menolak ISLAM tu apahal.....BUKA MATA, CARI ILMU DAN MAKLUMAT. DOA ALLAH BERI HIDAYAH PETUNJUK, supaya ko akan ikut pimpinan ulama'/Islam yg benar, bukan pimpinan Nasionalis sekular materialistik yg zalim dan mungkar....


duk baca Utusan Bharian je...Kosmo Metro je....tak tau apa2 ..... Bharian tu masih lagi iklan nombor ekor..ha yg tu memang sahih dan tepat bermaklumat hahaha



===================================
yg penting kita dimalaysia ni dah aman damai dan mudah mendapat rezeki.

*****AMAN DAMAI? MUDAH CARI REZEKI? lihatlah nasib orang lain yg tidak berapa baik:
****KELDAI DADAH ====== nak cari rezeki, kena tipu dgn org asing
*****..apa cerita budak Bera yg MATI DITEMBAK [pengawal keselamatan] ...dapat pampasan tak? uiii mudah cari rezeki...

tak bermakna UMNO/BN BOLEH BUAT SUKA HATI.....

hahahahaha penyokong UMNO sudah tersinggung.....bila dia komen, terserlah kejahilannya.....seperti katak bawah tempurung, atau lembu di kondominium hahahaha


aku bukan nak attack personal , @jamilah malek . bagus la hang komen balik, tersinggung kerrr hehehe..... baca baik2 apa yg aku tulis. bandingkan dgn apa yg UMNO/BN hidangkan . BUKA MATA DAN HATI. kalau ko hidup senang aman damai, ko tak boleh MENAFIKAN ORANG LAIN yang hidup susah dan derita.... RAKYAT MALAYSIA bukan rakyat tempat ko saja

*****
Jamilah Malek kenapa nak sentap cuma benci ngan org2 yg suka mencari kesalahan org ,kalu kau org rasa hebat,masuk bertanding dan tengok kalu kau yg pegang jawatan macammana plak jadinya.....


AKU AKTIVIS GRASSROOT, takde nak jawatan apa eh.....PAS bukan mcm UMNO. jawatan sbg amanah. tugas dakwah dan menentang kezaliman dan kemungkaran adalah tugas setiap orang Islam yg BERIMAN. bukan dpt duit pun. kami yg beri DUIT kpd perjuangan Islam. errr ko faham tak erti perjuangan Islam? tak reti, aku nak beri ILMU. aku bukan nak kalah/menang berdebat, aku nak nasihat.

****
benci ngan org2 yg suka mencari kesalahan org.....

UMNO BANYAK BUAT SALAH ..... Laporan Audit Negara tu `mencari kesalahan' la .... tugas kami amar makruf nahi mungkar.....memang banyak sangat yg mungkar dilakukan oleh UMNO sbg pemerintah yg BERKUASA


biarlah dia insaf.....ambillah masa utk berfikir. perempuan pro UMNO mudah tersinggung hehehe..... tapi aku rasa dia ni boleh pakai....tak macam wanita UMNO lain yg tergedik2 hahaha

apa yg aku tulis sbg jawapan, aku tujukan juga kpd rakan2 ku yg mungkin masih tak sedar lagi..... aku tak kenal ko pun cik jamilah; so jangan la terlebih2 tersinggung hehe..... aku tak rugi apa pun. aku nak sampaikan pada rakan2 ku yg ku kenal dulu


http://www.facebook.com/azharawang/posts/10150550845831562

No comments:

Post a Comment