Tuesday, November 8, 2011

kebaikan yg PAS beri pd org MELAYU

CIkgu Kamal, apa kebaikan yg PAS beri pd org MELAYU? banyak, PAS ajak dan ajar pada ISLAM. org Melayu kenal Islam, berazam utk melaksanakan Islam utk diri, keluarga, masyarakat, dan NEGARA. kalau hang tanya NABI BERI MATERIAL ke pada org beriman? soalan hang macam perangai org dlm Quran nak lihat material, nak duit, kekayaan, kehebatan, ..... PAS menawarkan Islam. sbg gerakan Islam yg juga parti politik. dalam masa yg sama, PAS menyatakan kebenaran dan menegur kezaliman dan kemungkaran UMNO/BN. bro, jalan raya, sekolah, hospital itu bukan UMNO/BN yg beri DUIT. itu kewajiban pemerintah. kalau tak buat, atau buat tak elok, tu yg kita tegur. PENDIDIKAN : PAS buka PASTI, sedangkan tiada keuntungan politik pun. tapi kerana PAS nak mendidik org Islam, walau panjang masa dan susah. anda mengaku Cikgu, kalau org persoalkan apa jasa anda sbg cikgu? kalau org tu hanya melihat pada MATERIAL, cikgu bukan berjasa beri murid material. cikgu berjasa mendidik dan membimbing. mcm tu la juga PAS.


Kelantan vs Pahang : banyak beza. ya di Kelantan pun ada org jahat dan maksiat. tu memang taknak pada Islam. apa hal pula di Pahang, MB/kerajaan UMNO/BN takde program Islam, MB nya akhlaq tak berapa elok. Pahang : org Melayu dari KL melancong ke Tioman Cherating Genting minum arak selamba je....lanyak la UMNO/BN.


http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150355476452592&set=a.362132992591.165321.358919387591&type=1&ref=notif¬if_t=like&theater

No comments:

Post a Comment