Thursday, December 29, 2011

kaum lain tolong kita

malam semalam kereta aku tayar pecah di Bentong Pahang.....

datang 2 orang India [Hindu] naik motor, datang tolong .....

eh kalau ikut logik UMNO, orang India buat apa nak tolong orang dalam kesusahan ya tak?

yg salahnya, kaum lain biarkan kita dlm kesusahan ....

yg UMNO ajar, buat zalim dan aniaya dan tipu orang lain .... bangsa MELAYU sendiri kena .....

yg MIC ajar, tolong kaum sendiri....tapi kalau berbalah dan bergaduh, melampau2 sampai mencederakan dan membunuh, di khalayak ramai ...


mungkin la bangsa lain ni tak bermusuh dgn orang tak pasal2 .... tu ajaran parti PAS, PKR, DAP .... no racial hatred.

yes...aku pun teringat gak masa di PENANG .... habis minyak tengah gelap..... budak Cina bermotor yg berhenti....lepas tu dia pergi beli minyak aku bagi rm5..... dia tak ambil pun duit tu...

yg aku kesalnya, org Melayu yg kereta besar cermin gelap lampu putih lak tu [silau bahayakan orang] ...yg tu tak sudi pun berhenti tolong orang, bangsa sendiri pun....


yg org takut ialah kalau kena tipu / kena samun ..... aku tak tau la kalau di KL camana .... haha, 2 bulan lepas kereta aku kena kopak di Sri Gombak lak....budak Melayu .... geram betul....

org bukan Islam pun gembira dan seronok dpt MENOLONG kita.... bukan dapat duit upah pun.....

kita pun ada la peluang dakwah.

tapi kalau ikut cara UMNO / PERKASA : ooooooo CIna India jangan dekat ..... suey la lu, porah .....

No comments:

Post a Comment