Tuesday, December 27, 2011

MBSA UGUT KE MAHKAMAH kalau hang tak bayar rm100! kompaun parking

aku benci pada PIHAK BERKUASA yang masih buat cara ZALIM dan menyusahkan orang ... terbaru MBSA UGUT KE MAHKAMAH kalau hang tak bayar rm100! kompaun parking 50sen je! ni jahat punya undang2 mana MBSA belajar ....

agaknmya si tukang tulis saman tengok ada sticker PAS kat kereta aku, cepat2 dia tulis saman! 10 minit je terlajak....bukan aku parking salah ke atau tak masuk duit pun..... ni taktik apa nak kutip duit

PR dah pegang kerajaan Selangor, tapi puak2 lahanat tu masih lagi pegang jawatan dlm MBSA! bangunan wisma MBSA buruk, tiles dah banyak jatuh ke bawah ..... ohhhh pandai MBSA nak cari duit nak repair bangunan buruknya!

yg masalahnya nama kereta aku tu masih nama org tua aku .... MBSA ugut nak pi mahkamah ..org tua aku jadi takut la....tak pasal2 lak nak ugut orang , macam Gestapo

kalau ikutkan memang aku tak bayar..... malah aku akan kempen bermatian2 supaya orang tahu betapa tak patutnya sistem kompaun MBSA ni....

dan lagi, yg aku nampak ialah : orang tak berani nak berniaga tepi jalan nak jual pisang goreng keropok ke, mesti kena sewa kedai.... ohhh mentang2 la bandaraya, orang miskin takleh cari rezeki area orang kaya2 .....ni mesti MBSA saman ratus2 kalau meniaga tepi jalan! depa pegawai takpe la gaji besar...

masalahnya MBSA UGUT .... dan yg akan kena ialah nama pemilik kereta ..orang tua aku.....

aku pun dah meluat nak mai SA dah takde apa.....bukan dpt projek ribu2 pun.....


****Cmk Cucumatkilau ****
Baru balik dr berjumpa beberapa org kuat NGO yg secara dasarnya menyokong himpunan Demo Protes Rakyat Isu Saman Parking MPK pd 30 Dis (Jumaat) ini. Masing2 rupanya telah menjadi mangsa kerakusan MPK mencari dana mengisi tabung untuk pembinaan bangunan baru mereka di Jalan Tanah Putih. Ini bukan isu politik seperti yg digembar-gemburkan oleh beberapa org kuat MPK. Ini adalah isu rakyat yang perlu kita perjuangkan. Sudah lama mereka merana atas satu sistem yg jelas menindas rakyat ini. Ayuh.. sama2 kita turun nyatakan bantahan !

***KUANTAN pun jadi isu serupa!

hah! kebetulan lak! tadi aku kutuk MBSA pasal saman parking yg zalim!


tu la pasal nak tumbangkan UMNO/BN dari kerajaan Pusat!

tapi jangan lak nanti MBSA dan MP MBandaraya lain jadi seolah2 ada DAULAT sendiri! undang2 peraturan dan sistem yg zalim mesti kena ubah! kalau tak, ubah Datuk Bandar dan ketua2 jabatan terutama yg menerajui JABATAN KUTIP HASIL tu .....


org cari rezeki di tempat jauh.....MBSA sanggup hantar surat UGUT nak bawa ke mahkamah! rm100 utk kompaun parking 50sen terlajak 10 minit je!

memang aku akan kempen kutuk MBSA sebagaimana rakan2 di KUANTAN membantah saman parking MPK yg zalim!

jangan tanya awat aku tak clear awal2 ...memang serta merta dia tulis RM50 bro! aku rasa nak tumbuk je si tukang tulis tu ...nasib baik dia dah blah.....!

MBSA la ..... teruk la depa ni......tak patut la. orang luar dtg nak cari rezeki, alih2 kena hangus ... bagus gak kalau dpt buat kempen yg teratur..... di Kuantan pun pasal isu saman parking....30dis ni depa berdemo...bantah MPK


pegawai2 dan peon2 pun nak kena basuh jugak nanti.... sekarang ni kerajaan PR kena tegur MBSA dan mana2 organisasi institusi yg mengamalkan cara zalim dan menyusahkan orang .....

1 comment:

  1. Aku baru kna saman ngan lahanat2 nih dkat msu...apa citer??ingat aku student beringus ka?...yg saman umur bawah gua...x pakai uniform da lama aku tumbuk jerk...dah lama bn kluar dr selangor..bukan pkr punya angkara ka??...

    ReplyDelete